Második nap - szombat (Adél)

Reggel 6 órakor ébredtünk, ami Kaliforniai idő szerint már reggel 9 volt. Magyarországhoz képest 12 órával jártunk hátrébb, ami felettébb megkönnyítette a hazatelefonálás időpontjának kiszámítását :-). Korán útra keltünk, hogy még a többi turista felébredése előtt elérjük az útikönyv által megjelölt egyik legszebb kilátópontot. Ez a sziget északkeleti részén, A Na Pali tengerparton van, a hegyek felől lehet a Kalalau völgyre lenézni.

Nyugat felé indultunk az 50-es, majd az 550-es úton a Waimea Canyonon keresztül. Szerintem ezen a napon volt a legszebb a természet, számomra teljesen szokatlan, erőteljes, élénk színeket produkált a fény. Az egyik zöldet "hihetetlen zöldnek" neveztem el, mert az egyszerű világos zölddel még nem árulnék el semmit az igazi árnyalatról. Utunk során kis falvakon haladtunk át, és meglepve tapasztaltuk, hogy minden tele van szabadon szaladgáló kakasokkal és tyúkokkal. Az autó ablakait letekertük, élveztük a semmihez sem fogható, mindent áthatoló édes virág és guava illatot.

Kauai tyúkcsalád

Az útjelző táblákkal, vagy inkább a hiányukkal már itt meggyűlt a bajunk, de a kocsiban lévő elektronikus iránytű segített bennünket tájékozódni. Néha egyszerűen elfelejtették feltüntetni, hogy éppen melyik úton haladtunk. Elsőként Waimea Canyon egyik kilátópontjánál álltunk meg, amit Mark Twain "Óceánia Grand Kanyonjának" nevezett. Ami igaz az igaz, hasonlóság van közöttük -mint minden más nagyobb kanyon között- de össze nem téveszthető az igazival! Az egyik útikönyv azzal állt elő, hogy még talán jobb is, ha ezt nézzük meg, mint az igazit, mert itt legalább nincs tömeg...

Reggel szembe sütött a nap, ezért elég nehéz volt jó fényképet készíteni. Egy kép nem is lett volna elég a perspektíva érzékeltetéséhez, Ottó hét kockából illesztett össze egy panorámát:

A Waimea Kanyon reggeli napfényben

A kanyon után a Kokee Park következett, ahol egy csoportnyi, a kanadai ludakhoz hasonló nené-vel ismerkedtünk össze a "Wildlife crossing" tábla alatt. Az amerikai hadseregnek néhány fontos radarállomása van Hawaii-on, biztosan öröm lehet ilyen gyönyörű helyen katonáskodni! Ahogy haladtunk a szinte teljesen üres utakon, hirtelen két őz vágott elénk. Szegények kicsit megijedtek az autótól, de sokáig az úton futottak. Ottó fél kézzel kormányozva, a másik kezében a fényképezőgéppel próbált egy fotót elcsípni, de csak két elmosódott barna foltot sikerült megörökítenie.

A Puu o Kila kilátó felé vezető út

Radarállomás

Virágzó bokor

Sétálgató "Nene" család

Az út véget ért a Puu o Kila kilátónál. Az útikönyvnek igazat adtam, a kilátás lenyűgöző volt: a tenger és az ég kékje úgy egybeolvadt, hogy csak a felhők mutatták a kettő kék közötti határt valahol a messzeségben.

Kilátás Puu o Kila-tól a Kalalau völgyre

A Puu o Kila-n tábla jelöli a Wai'ale'ale hegycsúcs (1570 méter) irányát, a világ legcsapadékosabb pontját, ahol évente 10200 mm, (azaz 10.2 méter!) eső esik.

Páfrány a szakadék szélén

Tábla mutatja a Wai'ale'ale csúcs irányát

Ösvény a hegygerincen

Ezen az ösvényen biztosan sokat esik az eső...

Virágzó bokor

Felhők tükröződnek az ócenánban

A hegygerincen egy vörös színű ösvény vezet végig, páfrányok, pozsgások és egzotikus virágú bokrok szegélyezik. Egy kicsit gyalogoltunk az Alaka'i mocsár felé vezető úton, de aztán muszáj volt visszaindulnunk, hogy valami reggeli után nézzünk. Úgy terveztük, hogy később visszajövünk a mocsárt felfedezni, de úgy alakult, hogy erre már nem jutott idő.

Ezen a napon rengeteg fotó készült, azért, hogy belátható időn belül letöltődjenek a képek, a délutánt külön oldalra tettem.